Obrázek pro kategorii Rádio

Kupte si reklamu v rádiu

Jednoduše se zaregistrujte a naplánujte si svou kampaň

Na GATE4AD najdete reklamní prostor ve všech médiích

Registrujte se
*
*
*
*

Nabídka reklamního prostoru

Potřebujete poradit
s výběrem médií?

Kontaktujte nás a naši specialisté
vám poradí
+420 603 915 664
info@gate4ad.com
Po-Pá 9:00-17:00
Kontaktujte nás a my vám poradíme jak naplánovat efektivní kampaň
Nákup reklamy ihned, bez zdlouhavého vyřizování
Kontaktovat

Reklama v rádiu



Plánování a nákup reklamního prostoru v rádiu je z časového pohledu nenáročná, protože kampaň je možné naplánovat s týdenním předstihem v případě, že klient má hotový spot, který chce nasadit do vysílání. Při plánování kampaně, stejně jako u ostatních media typů, je důležité nastavit si načasování kampaně, vybrat si buď síť rádií nebo konkrétní rádio, regionální cílení (celá ČR nebo příslušný region), stopáž spotu a cílovou skupinu, na kterou má být kampaň cílena. Cena reklamy v rádiu je definována cenou za 1 spot v délce 30 vteřin.

Síť rádií na českém trhu je velmi silná, dělí se veřejnoprávní a komerční. Kromě veřejnoprávních stanic se jednotlivá rádia pro účely prodeje svého reklamního prostoru nechávají zastupovat tzv. sales-housy (mediazastupitelství). Kromě rádií zastupovaných sales-housy vysílají také regionální a lokální rozhlasové stanice, mezi které patří např. Color Music Rádio, Hey Rádio, Rádio Otava, Rádio Proglas, Hlas Prahy atd. Na českém trhu figuruje několik mediazatupitelství, mezi největší patří Radio United Services a Radiohouse, která prodávají reklamní prostor jak do celoplošných, tak do regionálních rádií. Jediná veřejnoprávní síť stanic patří Českému rozhlasu. Poslechovost rozhlasových stanic je měřena tzv. výzkumem poslechovosti Radio Projekt.

Síť rádií Český rozhlas

  • Celoplošné pokrytí - Radiožurnál, Radiožurnál Sport, Dvojka, Vltava, ČRo Plus, Rádio Wave, Rádio Junior, D-dur, Jazz
  • Regionální pokrytí – Brno, České Budějovice, Hradec Králové, Karlovy Vary, Liberec, Olomouc, Ostrava, Pardubice, Plzeň, Rádio DAB Praha, Region, Sever, Vysočina, Zlín

Síť rádií zastoupená Radio United Services (vlastník Media Club)

  • Celoplošné pokrytí - Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Impuls
  • Regionální pokrytí - Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Impuls Dance Rádio, , Rádio Country, Rádio Beat, Rádio SPIN, Rock Zone, Signál Rádio, Rádio Kiss, Rádio 1, Český Impuls, Dechovka, Rádio Bonton

Síť rádií zastoupená Radiohouse

  • Celoplošné pokrytí - Rádio Blaník, Hitrádio
  • Regionální pokrytí - Rádio Blaník, Hitrádio, Fajn Rádio, Classic Praha, ExpressFM, Free Rádio, Haná, Helax online, Jih, Jihlava, Krokodýl, Rádio Čas, Rádio Čas Rock, Rádio Kroměříž, Relax, Rock rádio

Výhodou reklamní kampaně v rádiu je úzké zacílení na danou cílovou skupinu, a to buď výběrem regionální reklamy nebo zájmové zaměření cílové skupiny (Rock Rádio, Dechovka atd.). Další výhodou jsou také nízké ceny je možné dosáhnout vysoké frekvence zásahu cílové skupiny, tudíž reklama v rádiu je vhodná pro budování povědomí o značce/produktu. Reklama v rádiu efektivně funguje jako doplňkový komunikační kanál k dalším media typům (např. reklama v TV + v rádiu, reklama na internetu + v rádiu atd.). A v neposlední řadě je obrovskou výhodou, že všechny stanice se přizpůsobili digitalizaci a tudíž jakoukoliv stanici je možné poslouchat přes internet. Nevýhodou reklamy v rádiu je snad pouze to, že je vždy potřeba využít více stanic, aby byla reklama efektivní.

 

Formáty reklamy v rádiu:

Rozhlasový spot – spoty se vysílají mezi časovými sloty. Mohou se lišit stopáží (10 – 60 sekund). Základní cena je vždy počítána za 30sekundový spot, tzn. kratší stopáž než 30 sekund stojí méně a delší stopáž než 30 sekund stojí více)

Jingle – znělka, příspěvek

Sponzor pořadu, přenosu – sponzorský vzkaz je umístěn k vybranému pořadu a klient je tak spojen jak s pořadem, tak danou rozhlasovou stanicí

Soutěže pro posluchače – klient dodává ceny do soutěže, o které pak posluchači soutěží. Díky soutěži se tak daný produkt stává přirozenou součástí obsahu vysílání. Výhodou soutěží je také to, že moderátoři mohou nenásilnou formou představit produkt/značku a vysvětlit jejich benefity

 

Mediální pojmy:

GRP (Gross Rating Point) – touto jednotkou se měří poslechovost rozhlasových stanic nákupní cílové skupiny, pro reklamu v rádiu je nákupní cílovou skupinou Všichni 12+

TRP (Target Rating Point) - touto jednotkou se měří poslechovost konkrétní cílové skupiny. Stejně jako u GRP, 1 TRP = zásah 1% konkrétní cílové skupiny, např. velikost cílové skupiny Ženy 20-49 let je 3.500.000, tzn. že 1 TRP v této cílové skupiny znamená zásah 35.000 žen 20-49 let

Stopáž – tato jednotka vyjadřuje délku vysílaného spotu

Daypart (časové pásmo) - rozhlasové stanice mají nastavena časová vysílací pásma, která jsou rozlišena cenou. Hlavní vysílací čas je 06:00 – 09:00 hod, které je stejně jako v televizi nejefektivnější, ale také nejdražší. Ostatní časová pásma jsou 9-12, 12-15, 15-18, 18-20, 20- 22, 22-06

Net Reach – je procento cílové skupiny zasáhnuté během kampaně alespoň jednou, tzn. například Net Reach 50 % znamená, že 50 % dané cílové skupiny slyšelo z celé kampaně alespoň jedenkrát odvysílaný spot

Afinita (Target Affinity Index/vhodnost) - index, který popisuje vhodnost vybraného časového pásma  pro konkrétní cílovou skupinu a je to poměr mezi GRP a TRP (TRP/GRP = afinita)

Sociodemografie – reklamu v rádiu je možné cílit na cílové skupiny dle věku, pohlaví, vzdělání, místa bydliště, velikosti bydliště, příjmu domácnosti atd. 

Registrujte se na GATE4AD.com a získejte přístup do světa reklamy

Nákup reklamy ihned, žádné zdlouhavé vyřizování
Registrovat