Obrázek pro kategorii Digital

Kupte si reklamu na internetu

Jenoduše se zaregistrujte a naplánujte si svou kampaň

Na GATE4AD najdete reklamní prostor ve všech médiích

Registrujte se
*
*
*
*

Nabídka reklamního prostoru

Potřebujete poradit
s výběrem médií?

Kontaktujte nás a naši specialisté
vám poradí
+420 603 915 664
info@gate4ad.com
Po-Pá 9:00-17:00
Kontaktujte nás a my vám poradíme jak naplánovat efektivní kampaň
Nákup reklamy ihned, bez zdlouhavého vyřizování
Kontaktovat

Reklama na internetu



Plánování a nákup reklamy na internetu má oproti ostatním media typům jednu výhodu a to že reklamu lze zveřejnit prakticky do 24hodin od jejího objednání v případě hotových podkladů. Díky dynamickému prostředí je naplánování kampaně možné prakticky v reálném čase. Samozřejmě záleží na vybraném formátu a volném reklamním prostoru vybraného webu. Cena internetové reklamy je závislá na vybraném formátu reklamy a s tím související marketingový nástroj, který určuje cenu reklamy. Základní jednotkou standardních formátů pro definování ceny je:

  1.        u Display reklamy CPT = cena za 1000 impresí (zobrazení),
  2.        u video reklamy CPV = cena za 1 zhlédnutí video banneru

U nestandardních formátů je cena vždy stanovena individuálně. U výkonnostních kampaní jsou využívány jsou využívány nástroje pro nákup reklamního prostoru formou aukčních systémů neboli tzv. Programatický nákup.

Podíl sil na českém trhu ovlivňuje dominantní pozice společnosti Seznam.cz, která funguje jak jako vyhledávač informací, tak zpravodajský web, který zastřešuje informace napříč společností. Nicméně dalším silným hráčem z pohledu vyhledávání je společnost Google, kterou využívá čím dál více lidí. Návštěvnost těchto dvou vyhledávačů je více jak 70% (Seznam, Google). Zbylých 30% návštěvnosti internetových serverů, co se týče obsahu, si mezi sebou dělí tyto hráči  Seznam.cz, Czech News Center, Mafra, Vltava Labe Media/AdActive, Economia. Měření návštěvnosti stránek zajišťuje výzkumný projekt Net Monitor.

V dnešní digitální době se stále zvyšuje návštěvnost všech webů, jelikož čím dál více lidí kromě čerpání informací tráví čas sledováním video obsahu a sociálních sítích. I když byl trend, že internet je pro mladší cílové skupiny, tak díky digitalizaci internet využívají čím dál více tak starší cílové skupiny vč. cílové skupiny Všichni 60+. Výhodou internetové reklamy je především aktuálnost, tj. internetovou reklamu je možné spustit prakticky okamžitě, pokud má klient hotové podklady. Není potřeba odhadovat, která cílová skupina je online, jelikož díky search marketingu lez zasáhnout dané uživatele internetu v momentě, kdy je online a připojen k internetu. Další nespornou výhodou je celkem přesná kontrola nákladů a velké množství způsobů, jak zasáhnout cílovou skupinu. Jaké každý media typ má i internet své nevýhody. Internetová reklama vyžaduje vyšší odborné znalosti oproti ostatním „tradičním médiím“. Menší nevýhodou může být také viditelnost některých reklamních bannerů.

 

Formáty internetové reklamy:

Display reklama (tzv. celoplošná reklama) – tento reklamní formát je využíván především pro image kampaně a jednotlivé formáty display reklamy se rozlišují podle velikosti měřených v pixelech (např. 300x250px, 300x600px, 900x200px atd.). Existují tyto formáty:

Horizontální proužky:

  • Full Banner
  • Leader board
  • Ahead

Čtverec:

  • Square
  • Big Square

Vertikální proužek:

  • Skyscaper

I-layer – banner, který se skládá ze dvou vrstev, tj. základní banner, který je na stránce umístěn fixně a druhý banner (vrstva animace), který se rozbaluje buď automaticky nebo když se na něj najede myší

Sticked banner – banner, který je tzv. přilepen ke spodní části webové stránky i v době pohybu po stránce, tudíž je nezbytné, aby tento banner obsahoval křížek pro zavření banneru

Interstitial – banner, který se zobrazuje přes celé okno prohlížeče a je vizibilní většinou 5 vteřin, po té se automaticky zavře

 

Video bannery – reklamní formát, který je v poslední době velmi využíván především na sociálních sítích (Facebook (FCB), Instagram (IG), LinkedIn (In), YouTube (YT), Twitter atd.)

Textová reklama – tento formát je jakýkoliv placený nebo neplacený odkaz/hypertext

Intextová reklama – tento formát je součástí textu webové stránky, tj. je přímo zakomponován to textu

Nativní reklama – formát, který se „tváří“ jako redakční text, ale je vytvořen klientem a využívá se především pro podporu značky/produktu

Mobilní reklama – formát, který se zobrazuje v mobilních zařízení (chytré telefony, tablety)

Direct mail – tento formát využívají především eshopy. Jedná se o samostatný email klientovi, který někdy navštívil stránky eshopu a je možné tudíž dobře oslovovat klienty s obchodním sdělením.

 

Marketingové nástroje internetové reklama:

Existují nástroje pro cenu internetové reklamy, které probíhá tzv. v reálném čase. Obecně se tento způsob nákupu reklamy v reálném čase využívající aukční systémy, nazývá Programatický nákup.:

RTB – neboli Real Time Bidding. Jedná se automatizovanou metodu nákupu bannerové reklamy. Jeho hlavní předností oproti tzv. garantovanému nákupu je pečlivé cílení. Nenakupuje se tedy zobrazení na dané pozici, ale zobrazení relevantnímu uživateli. Nákup je realizován pomocí aukce v reálném čase, kde si nastavíte kolik za cílené zobrazení nabídnete.

PPC – jeden ze způsobů placení za internetovou reklamu. Neplatí se za zobrazení, ale až za proklik uživatele na cílovou stránku. Nejvíce je tento způsob využíván ve vyhledávání a v obsahové síti. Reklama ve vyhledávání je založená na zobrazení textových reklam ve vyhledávačích (Seznam, Google), kdy uživatel vyhledává slovo nebo slovní spojení spojené s vaším podnikáním. Reklama v obsahové síti obsahuje textové či bannerové reklamy, které se zobrazují na webových stránkách po celém internetu. Záleží na klíčových slovech a tématu webových stránek nebo na zájmu uživatele, na kterého cílíte.

Mediální pojmy:

1 Imprese – 1 zobrazení reklamy

CPT (Cost per thousand) – cenová jednotka za 1000 impresí (zobrazení reklamy)

CPV (Cost per view) – cenová jednotka za 1 zhlédnutí video reklamy

CPA (Cost per action) – cenová jednotka za předem definovanou akci (registrace na webové stránce, objednávka zboží na eshopu, vyplnění formulář atd.)

Stopáž – tato jednotka vyjadřuje délku vysílaného spotu

Konverze – akce, kterou zadavatel chce, aby uživatel internetu na jeho webových stránkách udělal (např. eshop má konverzi nastavenou jako dokončenou objednávku)

Sociodemografie – internetovou reklamu je možné cílit na cílové skupiny dle věku, pohlaví, vzdělání, místa bydliště, velikosti bydliště, příjmu domácnosti atd. 

Behaviorální cílení (cílení dle chování uživatelů internetu) – internetovou reklamu jako jedinou lze zároveň cílit dle zájmů, tj. cílení na uživatele internetu na základě jeho chování na internetu (když uživatel vyhledává např. nábytek, tak zadavatel reklamy Ikea může na tohoto uživatele cílit svou reklamu) 

Registrujte se na GATE4AD.com a získejte přístup do světa reklamy

Nákup reklamy ihned, žádné zdlouhavé vyřizování
Registrovat